Віктор Ружейников: воїн, педагог, вчений (продовження)
(Початок)
За показниками
служби майор Ружейников міг би залишитися у кадрах Збройних сил. Однак Віктор
Тимофійович повернувся до мирної професії – навчати молодь. Він приїхав знов до Одеси, де працював на кафедрі
педагогіки та психології Педагогічного інституту іноземних мов: спочатку
викладачем, а згодом – завідувачем підрозділу.
Вчений розглядав кіно
як динаміч-ний наочний посібник; вважав, що в цьому виді мистецтва присутні
майже всі якості наочних посібників, які мають місце в педагогічному процесі. У
своїй роботі він зробив спробу довести, що основною формою використання кіно у
навчальних цілях є кінофікований урок.
Всю систему кінофікованих уроків, якій протиставляються не кінофіковані уроки, Віктор Тимофійович розділив на кінофікований урок пояснення, кінофікований урок управління та змішаний кінофікований урок, окреслюючи певну сферу використання фільмів. Особливого значення він надавав кіно-екскурсіям, покликаним збагатити та доповнити пояснення вчителя на занятті.
У своїх роботах науковець досліджував проблеми впливу кіно на навчальний процес. Посилаючись на отримані дані, В. Т. Ружейников стверджував, що на заняттях з використанням кінофільмів відсоток хороших та відмінних оцінок збільшується до 50–60, зменшується відсоток посередніх оцінок, зникають дуже погані оцінки та їхня кількість знижується до 2,5 %.
Закінчення буде
Коментарі
Дописати коментар